Solabladet

Naprapat Anette Stavnem forteller i Solabladet om hva en naprapat er.

«Vi bruker mange av de samme etablerte behandlingsteknikkene som både kiropraktorer og fysioterapeuter gjør. Jeg tror at folk synes det er vanskelig å vite hvem man skal gå til med plager. Legen henviser oftest til fysioterapeut, så mye ligger nok i at folk ikke helt vet hva en naprapat gjør», sier hun.

Les artikkelen fra Solabladet her>>

5 åringer sliter med nakkesmerter

I løpet av noen år har antallet barn og ungdommer med smerter i nakke og rygg som kommer innom her vokst veldig. Nå behandler jeg barn daglig for slike smerter, sier naprapat Lise Andersen ved Fokus Naprapatklinikk i Stavanger, til Aftenbladet.
Les mer om dette i artikkelen fra Stavanger Aftenblad her>>

MammaMage

MammaMage-trening

Under graviditeten tøyes magemusklene ut, en helt naturlig prosess. Men mange kvinner får problemer med at magemusklene aldri får tilbake sin funksjon igjen. Dette kan bl.a. resultere i diastase (separerte magemuskler), problemer med å stabilisere magen/kjernen, mage-/tarmproblemer, buktende mage, ryggsmerter og lekkasjer.
MammaMage-trening er en-til-en, eller i grupper med tilrettelagte øvelser for hver enkelt mammamage. Her hjelper vi hjelper deg med de dype magemusklene etter graviditeten, uansett barnets alder.

For mer info om MammaMage, klikk her.

MammaUte-utendørs barseltrening

Fra høsten 2015 tilbyr vi MammaUte. En utendørs barseltrening i grupper. Dette er et tilpasset treningsopplegg etter fødsel.

MammaUte-treningen består av øvelser som bygger opp mammakroppen etter fødsel med en gradvis progresjon. Målet er å bli sterk i kjernemuskulaturen for å bygge ett godt fundament, for å unngå overbelastningsskader. Noe vi på klinikken ofte ser hos nyblivne mammaer, fordi de har startet for tidlig med for tung trening.
Sit ups, planken og knebøy er eksempler på øvelser som kan gi overbelastningsskader, og plager i korsrygg og bekken.

Hva er en Naprapat?

En introduksjonsvideo om Naprapati som er utarbeidet av Norges Naprapatforbund.

MammaUte

MammaUte-utendørs barseltrening

MammaUte-treningen består av øvelser som bygger opp mammakroppen etter fødsel med en gradvis progresjon. Målet er å bli sterk i kjernemuskulaturen for å bygge ett godt fundament, for å unngå overbelastningsskader. Noe vi på klinikken ofte ser hos nyblivne mammaer, fordi de har startet for tidlig med tung trening.

Nærmere informasjon om kursets oppstart kommer.

Ønsker du å melde din interesse, send en mail: lise@fokusnaprapatklinikk.no

Behandling for slapp mage etter graviditet

MammaMage

Vi hjelper deg med de dype magemusklene etter graviditeten, uansett barnets alder.

MammaMage-trening er en-til-en med tilrettelagte øvelser for hver enkelt mammamage.

For mer info om MammaMage, klikk på linken:

www.mammamage.se

Personlig trener

Vår avdeling på Jørpeland tilbyr innendørs/utendørs PT (personlig trening), en til en eller «duo» time.  Treningsrommet består av treningsslynger, olympiske vektstenger i lette/tunge vekter, strikker og andre apparater med fokus på funksjonell styrketrening.

Vår personlige trener (PT), Ingjerd Alsvik Harestad, skal følge opp våre klienter som ønsker alt fra en innføring i treningsprogrammet som naprapaten har skreddersydd til klientene, til trening som krever en tettere oppfølging av PT som kreves for å nå sine mål.

Ta kontakt om du ønsker å prate med vår personlige trener: jorpeland@fokusnaprapatklinikk.no

Yoga

Informasjon om høstens kurser/workshops i yoga kommer.

Ta kontakt ved interesse: lise@fokusnaprapatklinikk.no

Babymassasje

Våre instruktører er utdannet gjennom BIN-Babymassasje i Norge- et nettverk med sertifiserte instruktører i Norge som også er en del av et internasjonalt nettverk; International Association of Infant Massage (IAIM).

Babymassasje egner seg best fra spedbarn til ca 6-7 mnd, og både mor og far kan delta. Kurset består av 5 ganger, og dere får tildelt økologisk kaldpresset olje og et kurshefte med beskrivelse av massasjestrøkene.

Fordeler med å utføre babymassasje:

• Samspill mellom barn/voksen
  • Stimulering av sanser
  • lindre «kolikk» smerte
  • avspenning/ avslapning

Ved interesse ta kontakt: lise@fokusnaprapatklinikk.no

massasje av vond muskulatur

Hvor har du vondt?

Les mer hva naprapaten svarer på spørsmål om smerter i rygg, nakke etc

Smerte kan oppstå både akutt og kronisk.

Årsakene til smerte kommer ofte av nedsatt bevegelse relatert til skader, feilstillinger, langvarig belastning, statisk arbeid m.m. Kroppen kompenserer dette, men belastningene over tid resulterer ofte i smerter.

Vårt fokus er å finne årsaken til smertene, gjenopprette optimal funksjon og skape forutsettning for kroppens egne legningsprosess.

Klikk her for å lese mer om våre ulike behandlingsmetoder>>